16 Nisan 2014 Çarşamba

Revani (Annemin Tarifi İle)

Revaniyi nerdeyse herkes bilir yapar ve sever diye düşünüyorum. Ben de yıllardır annemin tarifiyle yapıyorum. Sizinle de paylaşayım istedim.

Malzemeler:
3 yumurta
3 kahve fincanı toz şeker
3 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı sıvıyağ
3,5 kahve fincanı irmik
3,5 kahve fincanı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
(arzu ederseniz hamura biraz ceviz içi de ekleyebilirsiniz)

Şerbeti İçin:
8 kahve fincanı toz şeker
9 kahve fincanı su
birkaç damla limon suyu

Süslemek İçin:
Hindistan cevizi

Yapılışı:
-Öncelikle şerbetimizi yapalım ve soğumaya bırakalım. (Su ve şeker kaynayınca limon suyunu ekleyelim ve kıvam alana kadar kaynatmaya devam edelim.)
-Yumurta ve toz şekeri çırpalım. Yoğurt ve sıvıyağı ekleyelim. Un, irmik, vanilya ve kabartma tozunu da ilave edip normal kek hamuru kıvamını elde edelim. (Ben biraz da ceviz içi ekledim)
-Pişireceğimiz tepsi veya borcamı yağlayalım ve hamurumuzu dökelim.
-Önceden ısıtılmış 170 derece fırında kürdan temiz çıkana dek pişirelim.
-Fırından çıkan kekimizi dilmleyelim ve sıcak kekimize soğumuş olan şerbetimizi dökelim.
-Hindistan cevizi ile süsleyip servis edelim.
Afiyetler olsun :)

3 yorum:

  1. Harika . Elinize sağlık. Bende yaptım. Nefis oldu.

    YanıtlaSil
  2. Pişirdiğiniz kabın ölçüsünü sorabilirmiyim teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Benim uzun zamandır yaptığım tarif ve misafirlerim bayılıyor hatta tarif istiyorlar teşekkür ederim emeğinize ve ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)