17 Aralık 2013 Salı

Portakal Kabuğunda Çikolatalı Kek

 
Herkese merhabalar. Evet yine uzun süredir yoktum ama bunu telafi edecek mükemmel bir tarifle yine burdayım. :) Tarif sevgili Tijen Aktay'a ait. Tv'de izlediğimde bu müthiş keki yapmayı kafama koymuştum ve haftasonu gelen misafirlerime hemen denedim.
Kekten öte bir şey inanın. Sanki portakallı draje yiyor gibi.... Evi saran portakalın muazzam kokusu ise anlatılmaz yaşanır.Yiyen herkes bayıldı. Sunumu başlı başına bir estetik zaten. Eğer şu an bu yazıyı okuyor iseniz hazır portakalın tam da vaktiyken acilen deneyin derim.

Malzemeler:
*4 veya 5 adet portakal
*2 yumurta
*1/2 su bardağı toz şeker
*1/4 su bardağı eritilmiş tereyağ
*1/4 su bardağı Ayçiçek yağı
*1/2 su bardağı süt
*1/2 su bardağı portakal suyu (süzgeçten geçirilmiş ve pürüzsüz olacak)
*80 gr bitter çikolata (eritilmiş olacak) (ben mikrodalgada erittim)
*1 su bardağı un
*2 yemek kaşığı kakao
*2/3 paket kabartma tozu
*Yarım portakal kabuğunun rendesi

Yapılışı
*Portakalları ortadan ikiye kesip önce bıçak yardımıyla sonra ise bir kaşık yardımıyla içlerini boşaltalım. 
*Portakal kabuklarını dik duracak şekilde muffin kalıplarının içine yerleştirelim.
*2 yumurtayı ve toz şekeri 3-4 dk çırpalım.
*Tereyağını ve ayçiçek yağını ekleyelim.
*Süt, portakal suyu ve eritilmiş bitter çikolatayı da ilave edip çırpalım.
* Unu, kabartma tozunu, kakaoyu ve portakal kabuğu rendesini ekleyip karıştıralım. *İçlerini boşalttığımız portakal kabuklarının üzerinde birer parmak boşluk bırakarak kek hamurumuzu paylaştıralım.
*Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında 30 dk pişirelim ve kürdan testi temiz çıkar çıkmaz fırından alalım.
*Üzerini pudra şekeri ile süsleyip servis edelim.


11 yorum:

  1. Bu harika bişey gerçekten, ben genelde yemek tariflerine bakmayı severim ama çok fazla uygulamam ama çikolatalı kek delisi olarak bunu kesin yapıcam:)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sevgiler benden de :) Mutlaka denemeni tavsiye ederim

      Sil
  3. bunu bende kesin yapıcam...süper görünüyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evi saracak olan mis kokunun şimdiden garantisini veriyorum sana canım çok sevgiler :)

      Sil
  4. Nefis görünüyor , ellerine sağlık ezgim .. Emin ol çok şey öğreniyorum senden :)
    sevgilerimler .. zuhal .

    YanıtlaSil
  5. çok lezzetli görünüyor diyetim bitince mutlaka yapacağım. takipteyim sizi de beklerim bloguma

    lamapink.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Merhaba

    Bloğunuzu çok beğendim ve takipçiniz oldum. Sizi de bloğumda takipçi olmaya beklerim. Sevgiler
    http://mommyslifetime.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Ah prensesim yine yapmışsın yapacağını bu negüzel bir tarif aldım ve kaçtım sana da sevgilerimi bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar. Sağlık hakkında paylaşımlar yaptığım bloguma beklerim :)
    http://doktorunburada.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)