6 Ağustos 2012 Pazartesi

Yumuşacık Muzlu Muffinler

                                                                

Ben kek, kurabiye, börek, çörek tüm hepsinde yumuşacık ağızda eriyen tarifleri seviyorum. Ve pek çok muffin tarifi denememe rağmen hiçbirini paylaşmadım çünkü istediğim kadar yumuşak değillerdi. Bu tarif inanılmaz yumuşak ve lezzetli. Mutfağa gidip gelip yedim durdum bütün akşam. Favorilerime ekledim ben. Size de tavsiye ediyorum.

Tarifin orjinali www.kekevi.com dan.

Malzemeler:

•1 adet yumurta
•3/4 su bardağı tozşeker
•yarım su bardağı sıvıyağ
•2 büyük muz (çatallar ezilecek)
•2 su bardağı un
•1 paket kabartma tozu
•1 tatlı kaşığı karbonat
•1 paket vanilya
•2 çorba kaşığı damla çikolata 2 çorba kaşığı ceviz içi

Yapılışı:

•Yumurta, şeker ve sıvıyağı geniş bir kasede mikserin en düşük hızında veya tahta kaşık/spatula ile karıştırın.
•Çatalla ezdiğiniz muzları ekleyip tekrar karıştırın.
•Un,kabartma tozu, karbonat ve vanilyayı da karışıma ekleyin.
•Tahta kaşıkla karıştırın.
•Ceviz içi ve damla çikolatayı da ilave edip hafif karıştırdıktan sonra muffin kalıplarına aktarın.
•Ben silikon kalıpların  içine kağıt kek kalıplarları yerleştirdim. Silikon kalıplarlardan kek artıklarını temizlemek sinir bozucu olabiliyor. :)
•Önceden ısıtılmış 175 derece fırında kabarıp kızarana kadar pişirin.
•Dilerseniz üzerini krem şanti veya kremayla da süsleyebilirsiniz. Ki bu hali de muhteşemdi....

****Çok çabuk pişiyor sakın fırında unutmayın.

Afiyet Olsun....

Not: Bu kek hamurunun tarifini her türlü muffinde uygulayabilirsiniz. Tek yumurta ile olduğu için gerçekten çok lezzetli ve yumuşacık oluyor. Sade, elmalı, kakao ve portakal kabuğu rendeli, limonlu vs.... gerisi sizin damak tadınıza kalmış. Muzlu seven olur sevmeyen olur dimi ama? :)
                                



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)