7 Ağustos 2012 Salı

Üç Yufka Böreği

Şimdi size hiç yemediğiniz kadar pofur pofur yumuşacık bir börek tarifi vericem.Bana da dün Pınar Abla verdi bu tarifi. O üç anahtar kelimeyi söyleyince hemen denemeye karar verdim. Çok pratik, yumuşacık ve harika. :)
Sahurda yufkaları elime aldım ve tam 10 dakika sonra börekleri sarmıştım bile. Üstelik fırına vermeden önce dinlenmesi falan da gerekmiyor. Yani fırınınızı çalıştırın, o ısınana kadar siz çoktaaaan böreği sararsınız.

Malzemeler
·3 adet yufka

Harcı için:
·2 adet yumurta (birinin sarısını böreklerin üzerine sürmek için ayırın)
·3 çorba kaşığı yoğurt
·4 çorba kaşığı sıvıyağ veya erimiş tereyağ (ben sıvıyağ kullandım.)

İç malzemesi
·Peynir ve maydanoz
(Dilerseniz patatesli,ıspanaklı,kıymalı,sosisli vs. yapabilirsiniz.)

Üzeri için
·Yumurta sarısı ve susam

Yapılışı
~Yumurtalardan birinin sarısını ayırıp harç malzemelerini güzelce çırpın.
~Yufkalardan ilk katı serip hazırladığınız harcı yayın. İkinci yufkayıda onun üzerine serin ve yine harç yayıp üçüncü kat yufkayı serin. Kalan harcı da üçüncü ve son katın üzerine yayın.
~Pınar abla 12'ye kesip yapıyormuş ama ben kolay olsun diye 8'e kestim :) Her bir dilime iç malzemenizi koyup sıkı olmayacak şekilde sarın.
~Üzerine yumurta sarısı sürüp susamla süsleyerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.

Tek birtane bile artmadı sıcak sıcak yedik bitirdik biz hepsini :) Eğer pratik ve lezzetli ve yumuşacık bir tarif arıyorsanız mutlaka ama mutlaka siz de deneyin.

Afiyet Olsun....




Published with Blogger-droid v2.0.6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)