11 Ocak 2015 Pazar

Üç Renk Biberli ve Mantarlı Et Sote


Rengarenk nefis bir yemek oldu. Ben yağını da hep azıcık koyduğum için yemeklerime etinden ziyade sebzesi bol hafif bir et sote oldu. Yanına da şehriyeli pirinç pilavı.... İşte size dolu dolu bir akşam yemeği....


3kişi için:

350gr kuşbaşı doğranmış dana veya kuzu eti (etiniz sertse önce düdüklüde yumuşacık olana dek pişirin)
1paket mantar
1adet sarı biber
1adet kırmızı biber
3-4adet yeşil biber
2-3diş sarımsak
2adet domates
1tatlı kaşığı domates salçası
Tuz, Karabiber
2yemek kaşığı tereyağ veya zeytinyağı (ben zeytinyağı kullandım)

Yapılışı
*Öncelikle tavamızı iyice ısıtalım.Yağımızı ve etimizi koyup etin suyu tamamen çekilene dek kavuralım.
*Kavrulan etlerin üzerine iri iri doğradığımız biberlerimizi ekleyelim ve kavurmaya devam edelim.
*Biberler de kavrulunca yine iri iri doğramış olduğumuz mantarlarımızı ve ince kıydığımız sarımsaklarımızı ilave edelim. Mantarlar suyunu çekene dek pişirelim.
*Domates salçamızı ekleyip biraz kavurduktan sonra domateslerimizi,tuz ve karabiberi de ilave edelim ve güzelce pişirelim.

****Not:Evdeki et çok sertti ve ben önce eti düdüklüde iyice pişirdim ve kavurduğum biber-mantar karışımına sonradan ekledim çünkü zaten yumuşacık olmuşlardı.

Afiyet olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)