21 Ocak 2015 Çarşamba

Hamburger Ekmeği



Efsane bir tarifle karşınızdayım. Geçen gün markette  hamburger ekmeği kalmadığını görünce kendim yapmaya karar verdim ve sonuçta herkesten yıldızlı tam not alan bu tarifim çıktı ortaya. Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.

Malzemeler:
2su bardağı ılık su
3/4paket yaş maya
2tatlı kaşığı tuz
2tatlı kaşığı toz şeker
4yemek kaşığı sıvıyağ
Un

Yapılışı
-Maya, su ve toz şekerı karıştıralım. Sıvıyağ ve tuzu da ekleyelim.
-Ele yapışan yumuşacık bir hamur kıvamına gelene dek unumuzu azar azar ekleyelim. (Maalesef ölçemedim ama 5-6bardak kesin un alıyor. Fazlası var ama eksiği yok :)))
-Hamurumuzu üzerini örtelim ve mayalanmaya bırakalım.
-Mayalanan hamurumuzu avucumuza sıvıyağ alıp resimdeki gibi orta boy portakal büyüklüğünde bezelere ayıralım.(Hamur ele yapıştığından yağ kullanmadan beze yapamazsınız.) Benim hamurumdan 9 beze çıktı. Ve bu bezeleri de tekrar bir süre tepside mayalanmaya bırakalım.

-İyice büyüyen ekmeklerimizin yumurta sürer gibi su sürelim ve susamla süsleyelim.
-Önceden ısıtılmış 180derece fırında pişirelim. Çok çabuk pişiyor. Üzerimde yumurta sarısı olmadığından nar gibi kızarmasını beklemeyin. Fotoğraftaki gibi pişmesi lazım.
Geri dönüşlerinizi merakla bekliyorum. Afiyetler olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)