29 Mayıs 2012 Salı

❤Kız Kıza Münih❤

Canım arkadaşım,dostum,kardeşim Asena'm yıllardır beni Münih'e davet ediyordu. Biz de bir fırsat bulduk ve soluğu Asena'nın yanında Münih'te aldık. Asena'nın kardeşi Serena'cım da katıldı bize.
Asena o kadar harika ve dolu dolu bir program hazırlamıştı ki. Gezilecek görülecek pek bir yer bırakmadık.
Eğer o taraflara yolunuz düşerse diye size birkaç öneride bulunayım.Biz beş günlük bir gezi yaptık. Münih'te yapılacaklar olarak sıralarsam;

1.gün: "İngolstadt" diye bir outlet kasabasında aldık soluğu uçaktan iner inmez. Sevimli bir yerdi. Erkekler için harika gömlekçiler var duyurulur.

2.gün: Program çok yoğundu. Öncelikle yolumuzun da üstü olan Englischergarten'e gittik. Cennetten bir köşeydi adeta. Renk renk ördekler, muazzam bir göl ve yeşilin her tonu.... Göle sıfır masalar...
Ardından Dachau'a Hitlerin kampına gittik. İnılmaz ürperdik. Yahudilerin yakıldıkları fırınlar vs.... Yazarken bile tüylerim diken diken oluyor.
Daha sonra "Bavaria Filmstadt" film stüdyolarına gittik. Asena'ya ufak bir rol de verdiler hatta. :)
Sonra tekrar merkeze döndük ve Nympenburgerschloss sarayına gittik.
Ardından Olympiaturm denilen kocaman bir komplekse gittik. Bahçeler,yüzme havuzları, kafeler....
Ve yorgunluktan tükendiğimizi farkedip Münih'in olmazsa olmazı olan Hofbräuhaus'a gittik. Burası hem restoran hem birahane inanılmaz kalabalık ve mükemmel bir yer. Buraya gitmezseniz Münih'e uğramadınız sayılırmış. Çoook büyük ve kalabalık bir yer.Münih'e özgü ne varsa burda en lezzetlilerini yedik. Çalışanlar hep yerel kostüm giymişlerdi.Çok eğlendik.

3.gün: Avusturya'ya geçtik ve oradaki Salzburg şehrini gezdik. Mozart burada doğmuş ve yaşamış, şimdi müze olan evlerini gezdik. Salzburg'u İtalya'ya benzettim. O sokakları, alışveriş caddeleri, kafeleri.... Ben hayran oldum Salzburg'a. Münih'e sadece 150km uzaklıkta ve sınır yok iki ülke arasında. Avrupa Birliği'nin kerametleri işte!

4.gün: Münih'te o gün Avrupa Şampiyonlar Ligi'nin son maçı vardı ve Bayern Munich&Chelsea arasındaydı. Haliyle şehir inanılmaz kalabalık ve şenlikliydi. Restoranlarda,kafelerde aylar öncesinden rezervasyonlar bitmişti ama bizim rezervasyon hazırdı:) Maç saatine kadar Münih'in o tertemiz güzel caddelerinde alışveriş yaptık. Sonra da restoranda Alman yemekleri eşliğinde maçı izledik. Yenildiler! :)

5.gün: Pazar günü Avrupa'da marketler dahil heryer kapalı.Sadece restoranlar ve turistik yerler açık. Biz de önce Münih'in biraz dışında olan Füssen'e König Ludwig'in sarayına gittik.Faytonlarla çıkılıyor.Kuğu Sarayı olarak da geçiyormuş. Ve filmi de varmış sanırım oğlu gaymiş onla ilgili bir filmmiş.

Daha sonra tekrar Avusturya'ya ama bu kez başka bir şehrine geçtik. "Bregenze". İtiraf etmeliyim en ama ennnn etkilendiğim yer burası oldu. Resmini de koyucam ama kendinizin görmesi şart.Gölün üzerinde her 2 yılda bir değişen opera sahnesi kurulmuş. O insan suratı ve omzuna bıçak saplanmış bir elinde kitap tutan resim opera sahnesi aslında. Büyülendim. Gördüğüm an nefesim kesildi. Yok böyle birşey.

Son olarak şunu söylemeliyim ki; hayatımda hiç böyle güzel ağırlanmamıştım. Kendimizi gerçekten çok kıymetli hissettiren Asena'ma, kardeşi Serana'cığıma ve ailesine burdan birkez daha teşekkür ederim. Düğününe gelicem daha Münih'e. :)

Bu kadar uzun yazmamın sebebi Münih'e gidecek olanınız varsa gezinize fikir verebilmek içindi. Fotoğraflarda mutlaka tatmanız gereken yemekleri de koydum. Umarım sıkılmamışsınızdır. ❤❤❤❤