15 Ekim 2012 Pazartesi

Pratik Gözleme

Sıcacık, göz göz pişmiş, tereyağlı gözleme ve yanında da mis gibi demlenmiş bir çay, domates, maydanoz ve köy biberi....
Her kahvaltı menümüzde gözleme olsa veya benden her gün gözleme isteseler hayır demezdim sanırım.

****Not : Ben gözlemeleri musait olduğum zamanlarda hazırlıyorum ve gözlemelerle aynı büyüklükteki bir tabağın zeminine yağlı kağıt koyup üzerine ilk gözlemeyi yerleştiriyorum. Geri kalan gözlemeleri de birbirine yapışmamaları icin  her birinin arasına yağlı kağıt koyarak tabağa üst üste koyuyorum ve seralayıp neredeyse bir hafta kadar buzdolabında saklayabiliyorum. Çok pratik oluyor.

Malzemeler
1 paket (6 adet) yufka

Tereyağ

İç Harcı İçin
Beyaz peynir (biraz kaşar,küp peyniri veya başka peynirlerden de ekleyebilirsiniz.Ben hep karıştırarak yapıyorum.)
Maydanoz

Yapılışı

~ Yufkayı tezgaha serdiğimizde ortasındaki kare olan kısıma (zaten katlanarak paketlendiğinden ortası tam kare şeklinde oluyor) peynirli harcımızı yayıyoruz.
~Kenarlarını katlayarak tam bir kare şekli elde ediyoruz.

~Kızgın ve yağlanmamış olan teflon bir tavada iki yüzünü de pişiriyoruz.
~Pişen gözlemelerimizi tavadan alır almaz iki yüzünü de tereyağ ile yağlıyoruz. Ve bu geleneksel lezzetin tadını çıkarıyoruz. :)

Afiyet Olsun.
                               
                           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)