8 Ekim 2012 Pazartesi

Yufkada Beşamel Soslu Kebap

Cumartesi günü kağıt kebabı yapmaya karar verdim. Tam iç harcını hazırlamıştım ki Ece Annem aradı. Kagit kebabı yapacağımı söyleyince farklı bir fikir verdi bana. Kağıt yerine yufkada yap çok lezzetli görünüyordu televizyonda izledim dedi.Hemen tavsiyesini dinledim veeee sonuç MUHTEŞEM!!!!

Malzemeler
250gr minik minik kuşbaşı dogranmış et (ben kuşkuyruğu kullandım)
1 adet yemeklik doğranmış soğan
2 diş minik doğranmış sarımsak
2 adet küp küp doğranmış patates
2 adet küp küp doğranmış patlıcan
2 adet küp küp doğranmış yeşil biber
1,5 çay bardağı kadar haşlanmış bezelye
1 adet küp küp doğranmış domates
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Tuz,karabiber,pul biber,kekik
Tereyağ
Kızartma için sıvıyağ

2 adet yufka

Beşamel sos için:
1 çorba kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı un
2,5 su bardağı süt
(kendiniz göz kararı da ayarlayabilirsiniz)
Bir tencereye yağ ile unu koyun..Unu yağda kavurun.Rengi dönmeye başlayınca devamlı karıştırarak yavaş yavaş süt ilave edin. Tuzunu ve karabiberini de ekleyip muhallebi kıvamında pişirin…(benim beşamel sosun biraz katı oldu.aslında üzerine koyduğunuzda yanlarından akması ve tamamen kaplaması gerekiyor.)

Üzeri için
Rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı
Öncelikle etlerin suyu çekilene kadar kavuralım.
Sonra soğanı ve sarımsağı ekleyip pişirmeye devam edelim.
Domatesi ve salçayı da koyup kavuralım. 1,5 su bardağı su ekleyip pişirelim. Suyu azıcık kalana kadar çektirelim ki yufkaları ıslatmasın. Baharatlari da ekleyip tencereyi bir kenara alalim.
Kızgın yağda patatesleri, patlıcanlari ve biberleri kızartalim.
Bir tencerede 1,5 çay bardağı bezelyeyi haşlayalım.
Kızarttığımız sebzeleri ve bezelyeyi de etin üzerine ekleyip harmanlayalım ve soğumasını bekleyelim.

Daha sonra yufkaların arasına biraz sıvıyağ sürelim ve iki kat yufkayı üst üste koyup 4e bölelim.
Sonra ikişer kat olan 4te 1lik dilimleri kenarları taşacak şekilde kaseye koyalım.
Arasına 4-5 kaşık harcımızdan koyalım ve bohça şekline getirip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize alalım. (kasenize göre daha da düzgün yapabilirsiniz aslında bohçaların şekillerini.)
Üzerine 2-3 kaşık beşamel sos sürüp önceden ısıtılmış 190 derece fırına sürelim.
Fırından çıkarmadan 5dakika önce üzerlerine rendelenmiş kaşar serpip eriyene kadar pişirmeye devam edelim.

Yanında ikram edebileceğiniz birşey öneremiyorum size. Çünkü başlı başına bir ziyafet oluyor. Çok lezzetli ve çok doyurucu. Ben yanında sadece buz gibi bir kola tercih ettim :)

Not: Benim harcımdan toplam 5 adet bohça çıktı. Ve iki kişi olduğumuz için üç tanesini pişirmeden dolaba kpydum. Hiç birşey olmuyor. Birkaç gün sonra pişirseniz de olur.

1 yorum:

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)