22 Mart 2012 Perşembe

Ezginin Tarifi :)

Tamamen son dakikada çıkan bir yemek oldu ve tadı bir harikaydı. Eşim de çok beğendi. Görüntüsü ve renkleri de hoşuma gidince bloguma koymaya karar verdim.

Malzemeler
•300-400gr kiyma
•1 adet yemeklik doğranmış soğan
•2-3 dis sarimsak
•2 adet ince doğranmış sivri biber
•2adet minik doğranmış domates
•1çorba kaşığı domates salçası
•1çorba kaşığı biber salçası
•Tereyağ
•tuz,karabiber,pul biber,kimyon,kekik

•2 adet küp küp doğranmış ve kızarmış patates.(yağlı olmasın diyorsanız teflon tavada az yağda ağzı kapalı da pişirebilirsiniz.) (ben acti-fry'da bir kaşık yağ ile kızarttım.)
•1 su bardağı haşlanmış bezelye (ben iglo dondurulmuş bezelyeden kullandım.)

Yapılışı
•Tereyağında soğan ve sarımsağı kavurun. Yeşil biberi de koyup pişirin. Kıymayı ekleyip suyunu çekene kadar pişirin.Salçaları ekleyin ve kavurun. Üzerine domateslerini koyup suyunu çekene kadar pişrin ve baharatlarınızı ekleyin. 1,5 su bardağı sıcak su ekleyin ve yarısını uçurana kadar pişirin.

•Hazır olan kıymalı harcınıza patates ve bezelyelerinizi de karıştırın ve karışımınızı borcama alın. Üzerine aliminyum folyo kapatip birkaç delik açın ve ısıtılmış 180derece fırında alt sırada yarım saate yakın pişirin.

Dilerseniz yemeğinizi hazırlayıp birkaç gün sonra bile fırına verseniz olur. Hazır yemeğiniz dolapta sizi bekler. :) Yanına da pilav ve cacık.... Ben fırın yemeklerini nedense hep daha çok sevmişimdir. Bu yemeğin tadı da görseli de çok güzel oldu. Denemelisiniz.
Afiyet Olsun!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)