21 Ocak 2013 Pazartesi

Sürprizli Topkek (Kokostar)

              

Geçen gün biraz rahatsızdım ve işe gitmedim. Hastayken hiç öyle boş boş yatmayı da beceremem. Birazcık cana geldiğim dakika hemen ayaklanır mutfağa girerim. Yine aynı şey oldu ve bu defa dolapları düzenleye kalkıştım ki ne zamandır dolabı bekleyen fındık ezmesi çarptı gözüme. Bununla ne yapılır ki diye düşündüm ve internette gezindim birazcık. Sonunda bu tarifi buldum. Beni cezbeden yanı önecilke çok ama çok az yağ kullanılmış olmasıydı. Sonra da hindistan cevizi tabi ki. :) Tarif http://hayatcemresi2.blogspot.com/2012/12/findik-ezmeli-kokostar-top-kekler.html adresinden alıntıdır. Fakat ben birazcık kendime göre uyarladım. Muazzam bir kek oldu. Yanında da bir fincan süt.... :)

Görünce kakaolu muffinden başka birşeyi anımsatmayan bu kekten bir ısırık alan herkesin gözleri açıldı bir anda. :) Artık sık sık yapılacaklar listeme eklendi bile... Siz de yiyenleri şaşırtacağınız bir tarif arıyorsanız işte karşınızda....


İçi İçin Malzemeler:
* 1 yumurta akı
* 1 su bardağı tepeleme hindistan cevizi
* 2 çorba kaşığı toz şeker (tepeleme değil)
* 1 çorba kaşığı fındık ezmesi

Yapılışı:
* Tüm malzemeleri bir kaba alıp birbirlerine karışana kadar çırpıyoruz.
* Karışımdan 12 veya 13 eşit parça alıp yuvarlıyoruz ve üzerine hafifçe bastırarak çok az yassılaştırıyoruz.

Keki İçin Malzemeler:
* 2 yumurta (birinin beyazı içi için ayrılacak)
* 1 çay bardağı şeker
* 1/2 çay bardağından biraz eksik sıvıyağ
* 1 çay bardağı sulu yoğurt ve süt karışımı (ben yarı yarıya kullandım)
* 2 çay bardağı un
* 1 tepeleme yemek kaşığı kakao
* 1 paket vanilya
* Yarım paketten biraz fazla kabartma tozu
* Bir fiske tuz

Yapılışı:
* Yumurta ve şekeri çırpıyoruz.
* Sıvıyağ ile yoğurt-süt karışımını ekleyip tekrar çırpıyoruz.
* Daha sonra geri kalan diğer tüm kuru malzemelerimizi de ilave ediyoruz ve son defa çarpıyoruz. Kek hamurumuz artık hazır.

~Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz ve o ısınana kadar şunları yapıyoruz:
~12 veya 13 adet kağıt kek kalıplarımıza birer çorba kaşığı kek hamuru koyuyoruz. (Ben kağıt kalıpları yayılmasınlar diye silikonların içine koyuyorum.)
~Üzerine birer tane hindistan cevizi içimizden koyuyoruz. (Dibe doğru bastırmayın sakın)
~Hindistan cevizinin üstüne yeniden birer kaşık kek hamuru ekleyip önceden ısıtılmış 200 derece fırınımıza veriyoruz.
~Keklerimizin üzeri kabuklaşıp kabardıktan sonra ısıyı 5er derece düşürererk yavaş yavaş 180 dereceye indiriyoruz. (İlk 5dakika içerisinde yapıyoruz bu işlemi)
~180 derece fırında yaklaşık 15 dakika daha pişirip çıkarıyoruz.
~ Yani toplamda 20 dakika kadar pişirdikten sonra fırından alıyoruz.

Afiyet olsun....
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)