5 Ekim 2012 Cuma

Patlıcanlı Bulgur Pilavı

Geçenlerde yemeğe aldığım bir misafirimin diabeti vardı. E bir doktor olarak bile bile pirinç pilavı yapsam ne derece doğru olurdu siz hesap edin artik :) Bende bulgur pilavı  yapmaya karar verdim. Fakat ben bulgur pilavını sadece sebzeli olduğu zaman severim. Genellikle de mantarlı yapardım ama bu kez patlıcanla denedim ve çok güzel oldu. Ama maalesef fotoğraf çekmek yemekten sonra aklıma geldi. Bu seferlik böyle olsun da tarifi tekrarladığımda  fotoğraflayıp ekliyeyim olur mu? Söz.... :)

Malzemeler:
·1 adet yemeklik doğranmış soğan
·4-5 adet doğranmış sivri biber
·4 adet doğranmış domates (ben bol damatesli seviyorum.)
·1 adet alacalı soyulup minik küpler halinde doğranmış patlıcan
·1 diş ezilmiş sarımsak
·2-3 çorba kaşığı tereyağ
·1 çorba kaşığı domates salçası
·1 çorba kaşığı biber salçası
·2 su bardağı pilavlık bulgur
·Tuz
·Su (ben göz kararı koyuyorum)

Yapılışı
·Tereyağında soğanları kavurup sarımsak ve biberleri ekliyoruz.
·Daha sonra patlıcanları ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.
·Domatesi ve salçaları da ekleyip pişiriyoruz.
·Yıkadığımız bulgurları da tencereye koyuyoruz ve kavuruyoruz.
·Tuzunu ve suyunu ilave edip pişmeye bırakıyoruz.

Afiyet Olsun

Published with Blogger-droid v2.0.9

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)