8 Mart 2013 Cuma

Dünya Kadınlar Günümüz Kutlu Olsun....

Ve Kadınlar
bizim kadınlarımız:
korkunç ve mübarek elleri,
ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle
anamız, avradımız, yarimiz
ve sanki hiç yaşamamış gibi ölen
ve soframızdaki yeri
öküzümüzden sonra gelen
ve dağlara kaçırıp uğrunda hapis yattığımız
ve ekinde, tütünde, odunda ve pazardaki
ve karasabana koşulan
ve ağıllarda
ışıltısında yere saplı bıçakların
oynak, ağır kalçaları ve zilleriyle bizim olan
kadınlar,
bizim kadınlarımız..
NAZIM HİKMET

Ya Can Dündar'ın şu dizeleri.... Tam ortasından anlatmamış mı?

Bir kadın hayattır aslında.
Çünkü hayatın içinde olan her şey ancak kadınlar olduğunda anlam kazanıyor.
Yemek yemek, su içmek bile.
Bir kadının elinden içtiğiniz suyla kendi kendinize bardağı doldurup
içtiğiniz su arasındaki lezzet farkını anlayabiliyor musunuz?

Anlıyorsanız ne mutlu size. Anlamıyorsanız, ne yazık ki yaşamıyorsunuz...
Can DÜNDAR


7 yorum:

  1. Bir kadın hayattır aslında.
    Çünkü hayatın içinde olan her şey ancak kadınlar olduğunda anlam kazanıyor.
    Ne güzel söylemiş Can Dündar
    Sende iyiki paylaşmışşın bizlerle:)
    Hep birlikte çok daha güzel günlere
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam kitabın ortasından anlatmış değil mi.... İşte sizin gibi benim gibi ve bizler gibi kadınların elinden içilen bir bardak su bile anlamlı.... Sevgiler benden de.

      Sil
  2. Merhaba canım,
    Şiirlere bayıldım. İadeyi ziyarete geldim. Bloğunu takibe aldım. Dünya Kadınlar Günümüz Kutlu Olsun. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz bloguma. Yine beklerim hep beklerim ;) Şiirler güzel değil mi... Sevgiler benden de.

      Sil
  3. Merhabalar Kadınlar gününüz kutlu olsun :)
    Güzel bir blog,banada beklerim görülmek dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim:)))) Ben de sizin dünya kadınlar gününüzü kutlarım:) Sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim.http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. canım biraz geç kaldım ama senin de "Dünya kadınlar Günün" kutlu olsun. Şiirler için de teşekkürler... Öptüm seni canısı.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkürler. ;)